بستر کشت قارچ یا رول بستر چیست؟ + راهنمای خرید

بستر کشت قارچ یا رول بستر چیست؟ + راهنمای خرید

 رول بستر پرورش قارچ

رول بستر قارچ با هدف جلوگیری از خشک شدن بستر تولید می‌شود و می‌تواند رطوبت را در کمپوست حفظ کند.

این رول در سایزهای مختلف تولید می‌شود و توانسته نیاز مصرف‌کنندگان را به راحتی برطرف سازد. بستر کشت قارچ با این رول شفاف پوشانده می‌شود تا بتواند رطوبت کافی و مورد نیاز برای رشد قارچ را در خود نگه دارد. در خرید این رول باید به نکات مهمی از جمله سایز، مارک و کیفیت توجه زیادی کنید. اگر رول قطر لازم را نداشته باشد به راحتی پاره می‌شود. مشاورین فعال در مجموعه قارچ سارا می‌توانند برای خرید رول بستر شما را راهنمایی کنند و اطلاعات بروزی را در اختیار شما قرار دهند، پس اگر نیاز به راهنمایی یا خرید دارید با ما در تماس باشید. (02191308289)

 

معرفی کامل رول بستر قارچ

رول بستر قارچ یک پوشش نایلونی با قطر ۲ میکرون بوده که برای پوشش‌دهی بستر کشت مورد استفاده قرار می‌گیرد. این رول بعد از هوادهی کمپوست و در ۲۵ روز اول کشیده می‌شود، تا بتواند رطوبت کافی را درون کمپوست نگه دارد و مانع از خشک شدن آن شود‌.

رول‌ها به صورت کیلویی به فروش می‌رسند و هر کدام سایز مختص به خود را دارند. برای اینکه رول بتواند سطح را به خوبی پوشش دهد باید عرض آن ۱۰ سانت بیشتر از سایز قفسه‌ها باشد تا دیواره کمپوست را هم در بر بگیرد. (برای استعلام قیمت هر کیلو رول بستر با ما در تماس باشید)

 اگر چه این نایلون شفاف است اما دوام خوبی دارد و به راحتی پاره نمی‌شود. استفاده از آن بسیار آسان بوده و شما با باز کردن رول می‌توانید به راحتی آن را روی سطح مورد نظر قرار دهید.

 

زمانی که کمپوست تخت‌کوبی شده و پوش داده می‌شود سطحی صاف و یکدست پیدا می‌کند و در این زمان شما باید رول را روی آن قرار دهید. این نایلون نازک و پانچدار به سوراخ‌های ریزی مجهز است تا در کنار حفظ رطوبت بتواند اکسیژن را هم جذب کند و بستری مناسب برای رشد قارچ فراهم سازد.

رول‌ها با وزن ۱۵ تا ۱۷ کیلو به بازار عرضه می‌شوند و شما می‌توانید متناسب با نیاز و بودجه خود آنها را تهیه کنید. برای خرید بهتر است سایز را در نظر بگیرید تا رول کوچکتر یا بزرگتر از سطح بستر نباشد. نایلون در برابر سرما و گرما دوام لازم را دارد و به مرور زمان دچار افت کیفیت نمی‌شود. استفاده از این رول برای پرورش‌دهندگان قارچ با مزیت‌های زیادی همراه است و سطح تولید را افزایش خواهد داد. این رول اجازه عرق کردن و خیس شدن بستر را نمی‌دهد.

مطلب پیشنهادی:   آجر فرمالین چیست؟

انواع لوازم مصرفی پرورش قارچ

 

مشخصات اصلی رول بستر قارچ

رول بستر قارچ جزء لوازم مصرفی در پرورش قارچ بوده که مشخصات مختص به خود را دارد. جنس این رول نایلونی است و بافتی کاملا منعطف دارد؛ به همین دلیل شما می‌توانید به راحتی آن را روی سطح بستر قرار دهید. نازک بودن مهمترین مشخصه این رول است که باعث شده تا سالن‌داران بتوانند کمپوست را به خوبی چک کنند و شرایط آن را مورد بررسی قرار دهند.

اگر چه قطر نایلون ۲ میکرون است اما بافتی کاملا متراکم دارد و در زمان کشیدن به هیچ وجه پاره نمی‌شود.

از دیگر مشخصات این رول می‌توان به پانچدار بودن آن اشاره کرد که این سوراخ‌های ریز با هدف تهویه هوا و رسیدن اکسیژن به بستر در نظر گرفته شده است. سوراخ‌ها اکسیژن را به خوبی جذب می‌کنند و مانع از دفع رطوبت می‌شوند.

نرمال بودن رطوبت باعث می‌شود تا قارچ شرایط بهتری برای رشد داشته باشد. رول بستر به صورت کیلویی به فروش می‌رسد و هر چه وزن آن بیشتر باشد متراژ بالاتری خواهد داشت. برای انتخاب رول باید عرض ان را مد نظر قرار دهید.

از دیگر مشخصات این رول می‌توان به نرم بودن آن اشاره کرد که باعث شده تا بستر کشت دچار آسیب نشود. نایلون‌ها وزن سبکی هم دارند؛ بدین ترتیب وقتی روی کمپوست کشیده می‌شوند سنگینی ندارند و قارچ می‌تواند به خوبی رشد کند. از روی رول شرایط بستر و وضعیت میسیلیوم به خوبی قابل مشاهده است. رول‌های باکیفیت دوام خوبی دارند و شما می‌توانید برای مدت طولانی از آنها استفاده کنید.

مزیت استفاده از رول بستر قارچ

استفاده از رول بستر قارچ برای سالن‌داران اهمیت زیادی دارد و آنها می‌توانند از مزیت‌های رول که در زیر به آنها اشاره می‌کنیم نهایت استفاده را ببرند:

  • اولین و مهم‌ترین مزیتی که استفاده از رول بستر دارد حفظ رطوبت در کمپوست است؛ چون اگر بستر قارچ خشک شود تولید امکان‌پذیر نخواهد بود‌. قارچ‌ها در محیط مرطوب رشد می‌کنند پس نیاز است تا بستر کمپوست همیشه مرطوب باشد.
  • بستر کشت در کنار رطوبت به اکسیژن هم نیاز دارد که این اکسیژن توسط سوراخ‌های موجود در رول تامین می‌شود.
  • مزیت دیگر استفاده از رول بستر محافظت از کمپوست در مقابل باکتری‌ها و قارچ‌ها و میکروب‌ها است؛ در نتیجه قارچ در شرایطی کاملا ایده‌آل و سالم رشد خواهد کرد.
  • رطوبت از دیواره‌های کمپوست خارج نمی‌شود؛ چون عرض نایلون بیشتر از عرض قفسه است و می‌تواند بخش دیواره‌ها را هم به خوبی پوشش دهد.
  • رول بستر جایگزین مناسبی به جای سفره یکبار مصرف و روزانه است؛ چون عمر بیشتری دارد و شما می‌توانید چند دوره از آن استفاده کنید.
  • شفاف بودن رول یک مزیت مهم است؛ زیرا امکان مشاهده کمپوست را فراهم می‌کند. سالن‌داران می‌توانند از روی این نایلون شفاف شرایط را به صورت موشکافانه بررسی کنند.
  • رول بستر به پرورش‌دهندگان قارچ کمک می‌کند تا بستری مناسب را برای پرورش ایجاد کنند. ما به عنوان تولید‌کننده قارچ شرایط آنها را درک می‌کنیم و همیشه بهترین رول را به آنها معرفی می‌کنیم.
  • از دیگر مزیت‌های این نایلون می‌توان به مقاومت آن در برابر آب و رطوبت اشاره کرد که در چنین شرایطی به هیچ وجه پوسیده نمی‌شود.
  • با رول بستر سطح کشت کاملا یکدست می‌شود و جذابیت زیادی پیدا می‌کند.
  • استفاده از رول بستر نسبت به متریال‌های دیگر صرفه‌ اقتصادی بیشتری دارد.
مطلب پیشنهادی:   شغل سودآور برای بازنشستگان

راهنمای خرید رول بستر قارچ

برای خرید رول بستر قارچ شما نیاز به راهنمایی دارید تا بتوانید رولی متناسب با عرض قفسه تهیه کنید. شما می‌توانید یک رول را برای چندین دوره استفاده کنید. هر رول بین ۱۵ تا ۱۷ کیلو است و مشخصاتی دارد که روی آن ثبت شده است. هر سالن پرورش قارچ با توجه به ابعادی که دارد قفسه‌بندی می‌شود‌؛ بدین ترتیب عرض قفسه‌ها متفاوت است و شما باید متناسب با این عرض رول مناسب را خریداری کنید. اگر قفسه شما با عرض ۱۰۰ سانت ساخته شده نیاز است تا شما رول را با عرض ۱۱۰ استفاده کنید.

وقتی عرض رول از عرض قفسه بیشتر باشد دیواره‌های کمپوست هم به خوبی پوشش داده‌ می‌شود و رطوبت از آن خارج نمی‌گردد. وقتی شما رول بستر را سفارش می‌دهید کارشناسان ما درباره عرض قفسه از شما سوال خواهند کرد تا بتوانند محصولی مناسب را به شما معرفی کنند. در خرید اینترنتی شما می‌توانید مشخصات رول را مطالعه کنید و پس از مقایسه نایلون‌ها خرید را انجام دهید. با راهنمای خرید شما می‌توانید خریدی اقتصادی را هم تجربه کنید.

در کنار سایز رول شما باید به جنس و کیفیت و مارک آن هم توجه کنید. کارشناسان همیشه بهترین برند را به مشتریان معرفی می‌کنند چون از کیفیت و کارایی آن اطمینان خاطر دارند. اگر قطر رول از ۲ میکرون کمتر باشد بیش از اندازه نازک است و ممکن است در زمان استفاده پاره شود. نکته دیگری که در زمان خرید باید به آن توجه کرد قیمت رول بستر است. بهتر است شما در سایت قیمت‌ها را مشاهده و مقایسه کرده سپس خرید را انجام دهید.

مطلب پیشنهادی:   کنه های قارچ دکمه ای را بهتر بشناسیم

 

سخن پایانی

رول بستر قارچ از اجزای جدانشدنی سیستم پرورش قارچ بوده که اگر به درستی و بر اساس سایز قفسه‌ها انتخاب شود می‌تواند عملکرد خوبی داشته باشد.

اگر در رابطه با محصول و نحوه انتخاب و استفاده از آن اطلاع کافی ندارید مشاورین ما می‌توانند در این حوزه اطلاعات مفید و کافی را در اختیار شما قرار دهند. ما به شعاری که داریم پایبند هستیم پس به راحتی خرید کن و با آرامش در هر جا سفارش خود را تحویل بگیر. سایت قارچ سارا با مصرف‌کنندگان رفتاری کاملا محترمانه دارد و به سلیقه و نیاز مشتری توجه زیادی می‌کند. فعالیت این مجموعه در ۲۴ ساعت شبانه‌روز است‌ و همیشه در دسترس بوده و آمادگی خود را اعلام می‌کند؛ بدین ترتیب مشتری‌ها از عملکرد این فروشگاه رضایت کامل را دارند.

 

جهت بازدید از فروشگاه آنلاین قارچ سارا کافیست از دکمه زیر استفاده کنید. 

 

 

برای مشاهده محصولات و دیدن کردن از فروشگاه، روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت مشاوره رایگان خرید لوازم پرورش قارچ

محصولات فروشگاه ما

جدیدترین مطالب آموزشی ما
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
Facebook
LinkedIn
WhatsApp
Telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش پرورش قارچ در منزل
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟