شغل سودآور برای بازنشستگان

شغل-برای-بازنشستگان

بازنشستگی، به مثابه دریچه‌ای نو به سوی دنیایی از فرصت‌های جدید، دورانی پر از آرامش و تجربیات نو است. گاه در این مسیر، شرایط اقتصادی، خانوادگی و یا تمایلات روحی و روانی، افراد را به جستجوی شغلی جدید رهنمون می‌شود. انتخاب شغل برای بازنشستگان، دغدغه‌ای مهم است که نیازمند در نظر گرفتن معیارهای مختلفی از جمله مهارت‌ها، تجربیات، علایق و تمایلات فردی است.

در این مقاله، به بررسی بهترین موقعیت‌های شغلی پس از دوران بازنشستگی می‌پردازیم و شما را در یافتن شغلی سودآور و متناسب با علایقتان همراهی خواهیم کرد.

با ما همراه باشید تا دریچه‌ای نو به سوی دنیای شغلی پس از بازنشستگی بگشاییم.

آمار تعداد بازنشستگان کشور

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری مجموع بازنشستگان، ازکارافتادگان و وظیفه‌بگیران تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری به یک میلیون و ۵۰۵ هزار و ۱۰۵ نفر رسید که از این تعداد، یک میلیون و ۲۲۰ هزار و ۹۲۶ نفر بازنشسته، ۱۳ هزار و ۴۲۱ نفر ازکارافتاده و بیش از ۲۷۰ هزار نفر وظیفه‌بگیر (۶۱ هزار و ۴۲۹ نفر ورثه شاغل متوفی و ۲۰۹ هزار و ۳۲۹ نفر ورثه بازنشسته متوفی) هستند.

بر اساس این گزارش، استان تهران با ۳۱۰ هزار و ۹۶۸ نفر بیشترین و استان ایلام با ۱۲ هزار و ۱۳۴ نفر کمترین تعداد حقوق‌بگیر را در مجموع افراد تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری دارا هستند.

 

آمار-بازنشستگان-کشور

تعداد بازنشستگان کشور

از مجموع یک میلیون و ۵۰۵ هزار و ۱۰۵ نفر حقوق‌بگیر صندوق بازنشستگی کشوری، ۶۷.۵ درصد (یک میلیون و ۱۵ هزار و ۹۵۶ نفر) مرد و ۳۲.۵ درصد (۴۸۹ هزار و ۱۴۹ نفر) زن هستند. یکی از چالش‌های اصلی این صندوق کاهش پوشش حمایتی است.

بحران‌های دوره بازنشستگی

دوران بازنشستگی، دوره‌ای پرمخاطره در زندگی انسان است که به‌واسطه نگاه و نگرش سرمایه‌داری، تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد. این نگاه مادی، با نادیده‌گیری ابعاد اجتماعی و روانی، بازنشستگی را به مثابه انسانی‌زدایی از فرد تلقی می‌کند و او را به عنصری بدون کارکرد در جامعه تبدیل می‌نماید. این در حالی است که فرد بازنشسته، همان انسانِ پیشین با تجارب و تخصص‌های منحصر به فرد خود است، اما در این نگاه، مهم‌ترین وظیفه‌اش به وقت‌گذرانی تقلیل پیدا می‌کند.

بحران‌های روحی و روانی: چالش‌های پیش روی بازنشستگان

این دوره از زندگی، توأم با بحران‌های روحی و روانی متعددی است که تجربه ناخوشایندی از بازنشستگی را رقم می‌زند. از جمله مهم‌ترین این بحران‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- بحران هویت:

افراد در جامعه، هویت‌های مختلفی دارند که هویت شغلی یکی از آن‌ها است. با از دست رفتن این هویت در دوران بازنشستگی، به‌ویژه به دلیل نگاه منفی جامعه به مشاغل با درآمد پایین، فرد دچار بحران هویت و طردشدگی اجتماعی می‌شود.

2- بحران بیکاری و عدم شغل برای بازنشستگان: 

این بحران، تبعی از بحران هویت است. در عرف جامعه، افراد شاغل از پایگاه اجتماعی قابل‌قبولی برخوردارند، در حالی که بیکاری به‌مثابه یک قبح اجتماعی تلقی می‌شود. از این‌رو، افراد بازنشسته که شغل رسمی خود را از دست داده‌اند، به انسان‌هایی بدون نقش و کارایی تبدیل شده و مستعد داغ اجتماعی علافی و بیکاری می‌شوند.

3- بحران از خود بیگانگی: 

این بحران شامل احساس بی‌قدرتی، بی‌معنایی، بی‌هنجاری، انزوای اجتماعی و غریبگی با خود است. مجموع دو بحران هویت و داغ‌خوردگی، زمینه را برای بروز ابعاد مختلف بحران از خود بیگانگی فراهم می‌کند.

4-بحران‌های اقتصادی و معیشتی و عدم درآمد کافی و شغل برای بازنشستگان: 

علاوه‌بر بحران‌های روحی و روانی، چالش‌ها و بحران‌های اقتصادی و معیشتی نیز گریبانگیر بسیاری از بازنشستگان است. رکود و تورم افسارگسیخته، گرانی‌های سرسام‌آور و حقوق پایین بازنشستگی، مشکلات عدیده‌ای را برای این افراد به وجود آورده است.

 

راهکار مناسب برای بازنشستگان

با توجه به پیچیدگی و تنوع بحران‌های دوران بازنشستگی، توجه به ابعاد مختلف این چالش‌ها، اعم از اجتماعی، روانی و اقتصادی، امری ضروری است. برنامه‌ریزی‌های جامع و مداخلات حمایتی مؤثر، می‌تواند در گذار سالم و رضایت‌بخش افراد از دوران کار به دوران بازنشستگی نقشی حیاتی ایفا کند.

به دلیل هزینه‎‌ها و مشکلاتی که انسان در جامعه امروز دارد، درآمد بعد از بازنشستگی در بسیاری از موارد پاسخگوی هزینه‌ها و نیازهای خانواده‌ها نیست و بسیاری از بازنشستگان در این دوره به دنبال پیدا کردن یک شغل بازنشستگی مناسب هستند. البته در بعضی مواقع افراد برای پیدا کردن شغل در زمان بازنشستگی انگیزه‌ای غیر از کسب درآمد دارند و تنها به دلیل فرار از بیکاری و ایجاد انگیزه به دنبال شغلی متناسب با علایق و مهارت‌هایشان هستند و چه بهتر که این انتخاب یک شغل سودآور برای بازنشستگان عزیزمان باشد. در ادامه مروری بر گزینه‌های شغلی بعد از بازشستگی داریم.

 پس بهترین راهکار برای دوره بازنشستگی، فراهم‌سازی مشاغل متناسب با مهارت‌ها و علایق بازنشستگان، با در نظر گرفتن شرایط جسمی و روحی آن‌ها خواهد بود که می‌تواند در حفظ حس مفید بودن و ارتقای کیفیت زندگی این افراد نقش بسزایی داشته باشد.

 

بهترین شغل برای بازنشستگان

اگر به دنبال شغلی پرسود و ایده‌آل برای دوران بازنشستگی هستید، پرورش قارچ، گزینه‌ای عالی برای شماست! این شغل نه تنها سودآور است، بلکه به شما امکان می‌دهد در خانه و در فضایی دلنشین فعالیت کنید.

بهترین-شغل--برای-بازنشستگان

شغل پردرآمد برای بازنشستگان

مزایای پرورش قارچ بعنوان یک شغل برای بازنشستگان:

1- پردرآمدترین شغل برای بازنشستگان: 

قارچ از جمله محصولاتی است که در بازار تقاضای بالایی دارد و با قیمت مناسبی به فروش می‌رسد.

2- سرمایه‌گذاری کم در ایجاد شغل برای بازنشستگان:

پرورش قارچ به سرمایه اولیه زیادی نیاز ندارد و با امکانات و فضایی محدود قابل انجام است.

3- مناسب برای افراد با توان جسمی محدود:

این شغل به فعالیت‌های سنگین بدنی نیاز ندارد و برای افراد بازنشسته با توان جسمی محدود مناسب است.

4- قابلیت انجام در منزل: 

پرورش قارچ را می‌توان در فضایی کوچک مانند زیرزمین یا حتی یک اتاق در منزل انجام داد.

5- سرگرم‌کننده و خلاقانه‌ترین شغل برای بازنشستگان :

پرورش قارچ فعالیتی جذاب و سرگرم‌کننده است که می‌تواند حس مفید بودن و خلاقیت را در شما زنده کند.

6- محصولی سالم و مغذی: 

قارچ منبعی غنی از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها است و به حفظ سلامتی شما کمک می‌کند.

7- ارتباط با طبیعت:

پرورش قارچ شما را به طبیعت نزدیک می‌کند و حس شادابی و سرزندگی را به شما القا می‌کند.

8- فعالیت ذهنی: 

این شغل به شما کمک می‌کند تا ذهنی فعال داشته باشید و از آلزایمر و زوال عقل پیشگیری کنید.

9- افزایش اعتماد به نفس با ایجاد شغل برای بازنشستگان: 

موفقیت در پرورش قارچ و کسب درآمد از آن، اعتماد به نفس شما را افزایش می‌دهد.

 

برای مشاوره رایگان هر آنچه که باید برای پرورش قارچ دکمه‌ای بدانید همین الان درخواست خود را ثبت کنید!

 

 

خدمات مجموعه قارچ سارا در ایجاد شغل برای بازنشستگان

بازنشستگی، آغازی دوباره و فرصتی برای تجارب جدید است. مجموعه تخصصی قارچ سارا با ارائه راهکارهای نوین و جامع، شما را در ایجاد شغلی پرسود و ایده‌آل در دوران بازنشستگی یاری می‌کند.

 

خدمات-به-بازنشستگان

خدمات مجموعه تخصصی قارچ سارا به بازنشستگان عزیز

 

برخی از این خدمات عبارتند از:

1- اعطای پیش فاکتور برای ارائه به بانک برای دریافت تسهیلات

2- در اختیار گذاشتن تجهیزات با کیفیت برای پرورش سالن قارچ

3- تامین مواد اولیه خوب و استاندارد

4- با مشاوره گام به گام و صحیح در پرورش قارچ  استرس را از روی دوش آنها برداشته و قطعا با انجام‌دادن درست و صحیح،  این عزیزان به هیچ‌عنوان ضرر نخواهند کرد.

5- انجام مشاورهای هر روز در ساعت مشخص، از طریق متخصصین مجموعه، بصورت تلفنی با پرورش‌دهنگان قارچ. همچنین اخذ گزارش کار روزانه از آنها و انجام راهکار موثر و سازنده

6- یکی از بزرگترین دغدغه‌هایی که در حال حاضر در بازار فروش و در نهایت کسب درآمد، عدم توانایی این عزیزان در فروش خواهد بود که قارچ سارا برای بازنشستگان عزیز کشور با دادن مشاوره و معرفی ویزیتور این مشکل را تا حد چشمگیری برطرف کرده  و از لحظه شروع پرورش قارچ تا فروش در کنار آنها خواهد ماند.

سخن پایانی:

پرورش قارچ، شغلی ایده‌آل برای بازنشستگان است که به دنبال کسب درآمد، فعالیت در فضایی دلنشین و محصولی سالم و مغذی هستند. با کمی تلاش و برنامه‌ریزی، می‌توانید از این شغل سودآور و لذت‌بخش در دوران بازنشستگی خود بهره‌مند شوید و خود را از مشکلات روحی و اقتصادی این دوران رها سازید.

با مجموعه تخصصی قارچ سارا، دوران بازنشستگی خود را به فرصتی برای کسب درآمد، فعالیت در فضایی دلنشین و تولید محصولی سالم و مغذی تبدیل کنید.

شما عزیزان با داشتن تجربه بالا می‌توانید راهنمای خوبی برای افراد جوان و تازه نفس باشید و تجربیات خود را با آنان اشتراک بگذارید. ما با افتخار از این توانایی و تجربه ارزشمند شما استقبال خواهیم کرد.

شما می‌توانید برای اطلاعات بیشتر به صفحه اینستاگرام قارچ سارا مراجعه و از آموزش‌ها و مشاوره‌های لازم بهره‌مند شوید.

تماس با کارشناسان مجموعه تخصصی قارچ سارا : 02191308289

 

قارچ شاپ آنلاین

برای مشاهده محصولات و دیدن کردن از فروشگاه، روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت مشاوره رایگان خرید لوازم پرورش قارچ

محصولات فروشگاه ما

جدیدترین مطالب آموزشی ما
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
Facebook
LinkedIn
WhatsApp
Telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش پرورش قارچ در منزل
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟