هشدار کارشناس امور کشاورزی درباره مسمومیت در اثر مصرف قارچ

قارچ سمی

سیمین خسروی عنوان کرد: قارچ‌های خوراکی شامل قارچ‌هایی هستند که به صورت تجاری پرورش داده می‌شوند و به صورت وحشی نیز در طبیعت وجود دارند. این کارشناس امور کشاورزی در چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: قارچ دکمه‌ای از جمله قارچ‌هایی است که در سایزهای کوچک و بزرگ پرورش یافته و به بازار عرضه می‌شوند و از جمله قارچ‌های پر کاربرد در جهان به شمار می‌آیند، معمولاً از قارچ‌های دکمه‌ای در سالاد، سوپ و بسیاری دیگر از غذاها استفاده می‌شود.

این کارشناس امور کشاورزی در چهارمحال و بختیاری بیان کرد: در استان انواع متعددی از قارچ‌های خوراکی مانند گونه‌هایی از قارچ دنبلان نیز وجود دارد، قارچ دنبلان معمولاً در جنگل‌های بلوط مشاهده می‌شود چراکه این نوع قارچ با ریشه‌های درخت بلوط در زیر خاک همزیستی دارد نکته قابل توجه این است که برداشت قارچ دنبلان به تجربه و تخصص خاصی نیاز دارد.او افزود: قارچ دنبلان از جمله گران‌ترین قارچ‌های موجود در بازار است به همین جهت نیز اقداماتی جهت کشت صنعتی آن در جهان و ایران انجام شده است.

وی  ادامه داد: معمولاً مردم از انواع قارچ‌ها اطلاعات مناسبی در اختیار ندارند و همین امر موجب شده تاکنون موارد بسیاری از مسمومیت در اثر مصرف قارچ مشاهده شود که حتی برخی از این مسومیت‌ها منجر به فوت فرد شده است.

خسروی تاکید کرد: با توجه به اینکه بدون کسب دانش و تخصص کافی امکان تشخیص قارچ‌های سمی و غیرسمی از یکدیگر وجود ندارد توصیه می‌شود افراد تمامی قارچ‌های وحشی را سمی در نظر گرفته و از مصرف آن‌ها خودداری کنند.

این کارشناس امور کشاورزی در چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: معمولاً پس از فصل زمستان و با آغاز آب شدن برف‌ها در کوهستان‌های استان رویش قارچ‌های کوهی در ارتفاعات آغاز می‌شود البته متأسفانه مشکلات اقتصادی برداشت بی‌رویه این محصول را در پی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: تداوم برداشت بی‌رویه قارچ‌های کوهی در چهارمحال و بختیاری می‌تواند این محصول را با خطر انقراض مواجه کند بنابراین لازم است برای مقابله با این آسیب برنامه‌ریزی دقیق و مؤثری انجام شود.

 

منبع: خبرگزاری مهر

برای مشاهده محصولات و دیدن کردن از فروشگاه، روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت مشاوره رایگان خرید لوازم پرورش قارچ

محصولات فروشگاه ما

جدیدترین مطالب آموزشی ما
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
Facebook
LinkedIn
WhatsApp
Telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آموزش پرورش قارچ در منزل
سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟